Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar
Truca'ns i demana'ns
pressupost sense compromís
93 818 37 29
o escriu-nos
  • Així es reparteix el pagament de les despeses de les hipoteques, segons el Tribunal Suprem

    Així es reparteix el pagament de les despeses de les hipoteques, segons el Tribunal Suprem

25 GEN 2019

Per fi el Tribunal Suprem aclareix el repartiment de despeses hipotecàries, després de mesos de molta incertesa i criteris dispars. Ja en el seu moment el ple va declarar abusiva la pràctica dels bancs de fer pagar als clients hipotecats la totalitat de despeses de la hipoteca. No obstant això, el repartiment de despeses associades a una hipoteca va passar a dependre del jutjat que resolia cada cas, sense un criteri que hauria d'haver estat uniforme. Ara, el Tribunal Suprem, a una sèrie de sentències, aclareix com queda el repartiment de despeses associades a la hipoteca. Com a advocats de dret bancari a Barcelona, des de BPM Advocats aclarirem com ha quedat aquest repartiment de despeses, a les que els hipotecats hauran d'enfrontar-se.

Es posa fi a l'abús reiterat per anys de bancs de carregar a l'hipotecat totes les despeses de la hipoteca. Les despeses han de repartir-se de forma més o menys equitativa. Per això, la Sala Civil del Tribunal Suprem ha dictat una sèrie de sentències que aclareixen com ha de ser el repartiment de despeses en contractar una hipoteca. D'aquesta forma, tal com indica el Tribunal Suprem, les despeses de notaria i gestoria es reparteixen a mitges entre el banc i el client. L'aranzel registral el paga el banc, ja que l'interés en la inscripció registral de la hipoteca és només del banc.

Sobre la comissió d'obertura de la hipoteca, el Suprem no intervé, ja que, conclou, forma part del preu de la hipoteca. Únicament controlaran la transparència, és a dir, si s'ha informat bé al client.

Sobre l'impost d'hipoteques, que tanta polèmica va causar fa uns mesos, no hi ha cap canvi. Encara que en principi es va adjudicar el pagament de l'impost d'hipoteques al banc, finalment, i després d'una llarga deliberació en ple, se li va tornar a atribuir el pagament als clients. I encara que el Govern va canviar la llei perquè replica cartier fos el banc el que pagués l'impost, el canvi en la llei només afecta a les noves hipoteques. “Està per veure si aquest canvi de la llei no encareix encara més les hipoteques”, expliquen des de BPM Advocats.

Per això, una vegada clar el repartiment de despeses, si vols que analitzem el teu contracte hipotecari per a revisar si existeixen en ell clàusules abusives, contacta amb els advocats de dret bancari a Barcelona, BPM Advocats. Ens encarregarem d'analitzar la teva hipoteca i reclamarem tant judicial com extrajudicialment que et retornin el que mai hauries d'haver pagat.

advocats matrimonialistes barcelona

Contacte