En el nostre despatx de Barcelona hem resolt una okupació d’una nau industrial ubicada al Poblenou que ocupava un xamfrà sencer i en la que hi havia múltiples ocupants. Per la complexitat de l’assumpte, feia molts anys que es va tolerar aquesta okupació sense prendre mesures, per la qual cosa vam aconsellar al client que procedís per la via d’una demanda de reclamació d’efectivitat dels drets reals inscrits. Això vol dir que vam presentar davant el jutge una demanda en la que reclamàvem poder fer ús de la finca donat que estava inscrita a nom del nostre client.
Aquest tipus de procés implica que, per a que els okupants es puguin defensar, han de dipositar una caució econòmica en funció del valor de l’immoble. I sabíem a ciència certa que els okupes no podrien pagar-la. Aquest procés és, sens dubte, més llarg que el desnonament a precari, però ens oferia una seguretat superior d’aconseguir la possessió de la finca.
Finalment, i després de dos llançaments suspesos, vam aconseguir desallotjar la finca malgrat les nombroses estratagemes que van idear els okupes per a endarrerir i suspendre el desallotjament.
Últimes notícies
- 03 FEB 2023