Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar
Truca'ns i demana'ns
pressupost sense compromís
93 818 37 29
o escriu-nos
  • Les multes arribaran ara per mail o SMS

    Les multes arribaran ara per mail o SMS

19 OCT 2016
Des del passat 3 d'octubre les multes, sancions o notificacions de l'Administració Pública arribaran més ràpid que mai i per correu electrònic o SMS al telèfon mòbil, segons l'opció que es triï. Mitjançant l'enllaç que enviaran, es podrà accedir a la notificació de forma senzilla.

Així s'indica en la Llei del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, que va entrar en vigor el 3 d'octubre, una vegada va ser ratificada pel Consell de Ministres. Amb aquesta mesura es pretén reduir traves burocràtiques i estalviar en la gestió.

Fins ara per a l'Administració no havia estat fàcil lliurar notificacions. Si, per exemple, es volia comunicar una multa o una citació a un ciutadà, l'Administració havia de fer-ho de forma presencial a través d'una carta lliurada pel carter. Si el carter no localitzava al destinatari, havia d'intentar-ho tres dies després. Si així i tot no havia aconseguit lliurar la carta, era el ciutadà el que havia de desplaçar-se a l'oficina de Correus a recollir la notificació, cosa que costava bastant i per això milers de multes s'acumulaven a les oficines de Correus.

Des de l'entrada en vigor de la nova llei, l'Administració està enviant ja avisos a les adreces de correus electrònics comunicades pels interessats informant de notificacions, sancions o multes, encara que el propi interessat no hagi indicat la notificació electrònica com a preferent. En aquests casos, la notificació li serà remesa també en paper.

Des del 3 d'octubre, la comunicació electrònica amb l'Administració serà extensible també a persones jurídiques, com a pimes, i fins i tot els autònoms tindran accés a certs tràmits. Fins ara, únicament les empreses tenien l'obligació de relacionar-se de forma electrònica amb les Administracions Públiques.

A partir d'ara, tots els tràmits administratius de les empreses, siguin amb l'Estat, la Comunitat Autònoma o el seu propi Ajuntament, es faran únicament de forma electrònica.

L'engegada d'aquesta Llei portarà una notable reducció de càrregues administratives per a ciutadans i empreses. Tràmits que fins ara eren obligatoris s'eliminaran. A partir d'ara no s'exigirà, per norma general, la presentació de documents originals i, sobretot, no s'hauran de presentar documents elaborats per qualsevol de les Administracions Públiques, com per exemple còpies del DNI o certificats d'empadronament.

És, sens dubte, una aposta per la modernització de l'Administració Pública que agilitarà el que fins ara eren processos burocràtics lents i pesats.
advocats matrimonialistes barcelona

Contacte