19 OCT 2017
L'any 2013 va entrar en vigor la Llei de suport als emprenedors i el seu internalización. Aquesta llei permet a ciutadans estrangers sol·licitar i/o obtenir nous visats i autorització de residència a Espanya si, per exemple, inverteixen a Espanya o emprenen activitats econòmiques, sempre que compleixin uns determinats requisits. Per exemple, gràcies a aquesta llei, els inversors estrangers que adquireixin béns immobles a Espanya per una inversió feta de valor que iguali o superi els 500.000 euros per sol·licitant podran sol·licitar, primer, un visat de residència per residir a Espanya almenys un any i, posteriorment, una autorització de residència de dos anys renovable si es compleixen uns requisits. Com a advocats immobiliaris a Barcelona, des de BPM Advocats tractarem alguns dels aspectes que ciutadans estrangers han de tenir en compte abans d'adquirir un immoble al nostre país.Què s'ha de presentar per aconseguir el visat d'inversor inicial?
El visat s'haurà de tramitar en el Consolat d'Espanya al país de procedència o de residència. La documentació que s'haurà de presentar és:
- Document d'identitat o passaport
- Segur públic o privat de salut amb alguna entitat que operi a Espanya
- Certificat d'antecedents penals
- Document que acrediti que té mitjans econòmics suficients per a si i per als membres de la seva família durant l'any de residència a Espanya
- Documento que acrediti que disposa de, almenys, 500.000 euros en béns immobles lliures de tota càrrega
Una vegada concedit el visat d'inversor per un any podrà sol·licitar-se l'autorització de residència de dos anys que, una vegada concedida, podrà renovar-se si:
- La inversió realitzada es manté.
- Si s'ha realitzat almenys una visita a Espanya durant el període de residència.
- Passaport
- Segur metge que operi a Espanya
- Certificat d'antecedents penals
- Acreditació de mitjans econòmics
- Certificat del Registre de la Propietat i escriptura de la compra
Últimes notícies
- 03 FEB 2023