Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar
Truca'ns i demana'ns
pressupost sense compromís
93 818 37 29
o escriu-nos
  • Allotgen a una amiga… i han de demandar judicialment per desnonar-la

    Allotgen a una amiga… i han de demandar judicialment per desnonar-la

10 NOV 2016
Una família de les Franqueses del Vallès que va actuar de bona fe oferint allotjament temporal de mes o mes i mitjà a una coneguda mentre trobava treball i un altre lloc per viure, viu un autèntic malson per aconseguir que la dona, brasilera, abandoni el que és la seva llar. Ara, només els queda l'opció d'un procés judicial de desnonament per precari.

El malson de Francesc Ferrer i la seva família va començar el dia que van decidir fer una bona obra i acollir a la seva casa temporalment a la coneguda d'una amiga de la família. La dona, que en aquest moment no tenia treball, ni diners, ni un lloc en el qual allotjar-se, va acceptar encantada la invitació d'aquesta solidària família. Però durant el primer mes de convivència tot va canviar. La dona va fer la casa seva i pernoctava allí amb la seva parella i el seu fill.

Els problemes en la convivència no van trigar a aparèixer. I la família decideix demanar-li que abandoni la casa voluntàriament i li dóna un termini d'un mes i mig. Pocs dies després, la família es deixa les claus posades al pany intern de casa, l'okupa intenta entrar sense èxit i es dirigeix als Mossos d'Esquadra a denunciar-los per coacció. Els Mossos acompanyen a la dona al domicili en el què seguirà vivint i aquesta denúncia arriba a judici. El jutge es desentén del problema i els indica que l'única via per solucionar-ho és interposar una demanda de desnonament per precari, resolució que arribaria en un termini d'entre 6 mesos i un any.

L'okupa, indica la família, és conscient de tots els seus drets. No la poden tirar si no dóna permís un jutge, no té obligació de pagar lloguer, ni tampoc ha d'abonar cap factura de subministraments. L'okupa viu, literalment, a costa de la família sense que ells res puguin fer més que esperar el dictat de la Justícia.

La família viu de lloguer i no poden abandonar l'habitatge perquè perdrien la fiança que van lliurar. Canviar-li el pany, impedir l'entrada de la dona o tallar els subministraments a l'okupa tampoc és una opció. Fer això es tornaria en contra de la família, seria pitjor el remei que la malaltia i donaria automàticament la raó a l'okupa.

Des de BPM Advocats animem a aquesta família a contactar amb advocats especialitzats en desnonament, interposar ja la demanda per aconseguir desnonar a la dona i armar-se de paciència per esperar la resolució. Tristament, el recomanable és evitar qualsevol conflicte perquè la situació no es compliqui encara més.
advocats matrimonialistes barcelona

Contacte